Hibaüzenet

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls menu_set_active_trail() függvényben (/var/www/clients/client1/web449/web/includes/menu.inc 2404 sor).

A NASA vitorlázó gépet küldene a Vénuszra

Kategória: 
A NASA egy magáncéggel kötött megállapodást a vitorlázó szerkezet létrehozásáról. Az eszközzel a Vénusz forró atmoszféráját vizsgálnák.
 

A Black Swift Technologies (BST) feladata az lesz, hogy létrehozzon egy légi eszközt, amely alkalmas a Vénusz atmoszférájának vizsgálatára – írja a Space.com. Jack Elston, a BST vezérigazgatója szerint a vállalat a legextrémebb földi jelenségek, így a tüzek, vulkánok, tornádók és hurrikánok légi megfigyelését biztosítja.

Ez a misszió a fókuszunk természetes kiterjesztése, csak most a Vénusz szélsőséges körülményeire koncentrálunk

– nyilatkozta Elston.

A cég már korábban is számos légi eszközt épített tudományos célra. A vállalat a Vénuszon egy olyan vitorlázó gépet használna, amely a dinamikus vitorlázás technikájával marad a levegőben. A Földön a módszert a siklógépeken kívül a tengeri madarak is alkalmazzák a nagyobb távok megtételére.

Elston szerint fejlesztésük jól elboldogul majd a bolygó szélsőségesen szeles környezetében, míg célzott mintagyűjtést folytat az atmoszférában.

A Vénusz a Naprendszer legforróbb bolygója, hőmérséklete átlagosan 467 Celsius-fok. A felszíntől 50-65 kilométerre ugyanakkor megközelítőleg olyan a hőmérséklet, mint a Föld hasonló légköri magasságában. Éppen ezért a bolygó atmoszférájának felső rétege a Naprendszer egyik leginkább Föld-szerű régiója.

A Vénusz légköri szerkezete (kép: NASA – NSSDC Photo Gallery Venus)

A Vénusz atmoszférája főként szén-dioxidból és nitrogénből épül fel, és sokkal forróbb és sűrűbb, mint a földi légkör. A felső atmoszféra további különlegessége, hogy jóval gyorsabban forog, mint maga az égitest.

Emiatt rendkívül gyors, 360 kilométer per órás szelek alakulnak ki, amelyek a mélyben egyre lassabbá válnak. A felszín közelében már inkább a 10 kilométer per órás szelek a meghatározóak.

Forrás: 
24.hu